上ノ神 UENOSHING FS Blog

Creating Aircraft for FSX

FSX Lockheed XFV-1 has been updated to version 1.11.

FSX Lockheed XFV-1_v1.11

Updated Lockheed XFV-1.
After releasing v1, I compared my XFV-1 to the photos again and felt it needed fixing.
Because I modeled 9 years ago when I was still inexperienced with FSDS.
So I bulged out the canopy and the lower fuselage a bit.
I also sharpened the spinner a little and installed the tail wing parts that I had forgotten.
So Luckily the texture wasn't a large scale fix.
I also fixed some other concerns.
Improved flight dynamics and engine performance.
Fixed autopilot lamp gauge XML.
About the night display of the VC warning lamp, about the shadow of the propeller, adjustment of the specular map, etc.
It was failing to land vertically on hard realism settings, but the success rate has been increased.

 


v1をリリースしたのち、自分のXFV-1をもう一度写真と見比べたら修正したくなってしまいました。
なぜならば大部分がまだFSDSに未熟だった9年前にモデリングしたからです。
それで、キャノピーと胴体下部を少し膨らませました。
スピナーも少し削って、忘れていた尾翼パーツを取り付けました。
幸いなことに、テクスチャは大規模な修正ではありませんでした。
また、その他の懸念事項を修正しました。
フライトダイナミクスとエンジン性能を改善した。
オートパイロットランプゲージのXMLを修正。
VCワーニングランプの夜間表示について、プロペラの影について、スペキュラーマップの調整など。
ハードリアリズム設定で垂直着地に失敗していましたが、成功率がアップしました。