上ノ神 UENOSHING FS Blog

Creating Aircraft for FSX

FSX Lockheed XFV-1 has been updated to version 1.12

FSX Lockheed XFV-1_v1.12

 

I forgot to write the [Radios] section in the previous update.
My model is built for FSX, but P3D avionics may work with this fix.
(Not guaranteed to work with P3D).
And the unstable engine sometimes caused the parking brake to not work and move on its own, but I was finally able to fix that.
It has revised engine power and brake settings.
Instead, the top speed was reduced a bit, and it is a challenge to reach an altitude of 30,000 feet.
I focused on stability on the ground.
I learned the hard way that FSX's turboprop engine is difficult to use.

This update completes my XFV-1.
I hope so.


前回の更新で[Radios]の項目を書き忘れていました。
私のモデルはFSX用に作られたものですが、P3Dのアビオニクスはこの修正で動くかもしれません。
(P3Dでの動作を保証するものではありません)。
また、エンジンが不安定なため、パーキングブレーキが効かず、勝手に動いてしまうことがありましたが、これもやっと解決できました。
エンジン出力とブレーキの設定を見直しました。
その代わり、最高速度が少し下がり、高度3万フィートへの到達が難しいです。
地上での安定性に重点を置きました。
FSXのターボプロップエンジンはとても扱いずらいです。

 

今回のアップデートでXFV-1は一段落したことでしょう。
やっとXFV-1から解放されるぞ!!
超長かった・・・。