上ノ神 UENOSHING FS Blog

Creating Aircraft for FSX

FSX Republic XF-103 Thunderwarrior has been updated to version 2

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You can download it from "Flightsim.com" and the "Simviation site".
I only upload to these two sites.
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An unfinished Mach 3 class interceptor of the US Air Force in the 1950s.
Updated FSX Republic XF-103 to version 2.
Fixed the shape of the rear fuselage model and VC model.
That fixed the texture significantly and changed some gauges.
And you can select the drop tank using the lever in the VC.
I removed the afterburner built into the model and changed it to the afterburner of the effect file.
Added 2D panel to be used as an auxiliary.
Fixed flight dynamics.
I think this fix makes it easier to handle.
This is for FSX ACCELERATION. I haven't tested it to work elsewhere.

(Simviation admins say it works on p3Dv5 as well)


FSX リパブリック XF-103をバージョン2に更新しました。
後部胴体の形状とVCを修正しました。
大幅なテクスチャの変更。
VCパネルの一部を修正しました。
VC内のレバーを操作することで、増槽の選択が可能です。
モデルに組み込まれていたアフターバーナーは廃止され、エフェクト付きのアフターバーナーが追加されました。
2D補助パネルを追加しました。
飛行ダイナミクスを修正しました。
この修正により、扱いやすくなると思います。
これはFSX ACCELERATION 用です。 他で動作するかどうかはテストしていません。

(Simviationの管理者が言うには、p3Dv5でも動くようです)

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        Afterburner comparison, before and after ↑

 

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The highlight of this update is that the afterburner has an effect file.

Until now, afterburners have been physical polygon afterburners built into the model.

I made the afterburner polygon transparent and texture-mapped it.

At this time, it was a technique I thought a lot about.
But there isn't much good about this.

The reason is that the afterburner polygon is not completely transparent, and if it protrudes from the exhaust nozzle, the outline will be visible and it will not look good.
Therefore, it could not be extended from the nozzle.

There may have been a workaround, but I couldn't do that.

However, this technique may be useful for something in the future.

Last year when I released XF-103 version 1, I still didn't understand afterburner effect files.
So the afterburner built into the model was a substitute.

Afterburner with effects was established by me with XF-91 version 2.
As a result of researching effect files that I could not understand, I understood it on my own.

It's surprisingly easy to understand.
However, it was impossible for me to function as an afterburner on my own.
Because I needed an XML file.
The XML file is incomprehensible to me.
I couldn't create it from scratch.
So, XML file specialist Mr. Rob Barendregt
I contacted.
And I got permission to use and edit his afterburner XML file.
A big thank you to Mr. Rob Barendregt.


It can be said that the XF-103 Thunder Warrior is completed with this update.

I'm lonely.
However, I am full of joy.


Oh, there are still items missing from my model.
It's a sound file.
Please forgive it! 

 

今回のアップデートの目玉は、アフターバーナーにエフェクトファイルを導入したことです。

今までのアフターバーナはモデルに組み込ませた物理的なポリゴンのアフターバーナーでした。

アフターバーナーポリゴンを透明にし、テクスチャマッピングしました。

この時は、散々苦労して編み出したテクニックでしたが、これについて良いことはあまりありません。

なぜならば、アフターバーナーポリゴンが完全に透明にならず、排気ノズルからはみ出させると輪郭が見えてしまってかっこ悪くなってしまうからです。

そのため、ノズルからはみ出させることができませんでした。

対処法はもしかしたらあったかもしれませんが、そこまではできなかった。

ただし、この手法は将来の何かに役立つ可能性があります。

 

昨年XF-103バージョン1をリリースしたとき、私はまだアフターバーナーエフェクトファイルを理解していませんでした。
そのため、モデルに組み込まれているアフターバーナーがは代替品でした。

エフェクト付きのアフターバーナーは、XF-91バージョン2で確立できました。
エフェクトファイルと毎日のようににらめっこしていたら、なんと仕組みを理解できました。
わかってみれば、驚くほどわかりやすいです。
しかし、私だけでアフターバーナーをスロットルと連動させることは、私の頭では機能させることは不可能でした。
XMLファイルが必要だったからです。
XMLファイルは私には理解できません。
ゼロから作成することはできませんでした。
ですから私はXMLファイルのスペシャリストであるRobBarendregt氏
に連絡しました。
そして、私は彼のアフターバーナーXMLファイルを使用および編集する許可を得ました。
ロブ・バレンドレッグ氏に心から感謝します。


今回のアップデートでXF-103サンダーウォリアーが完成したと言ってもよいでしょう。

私はこれでXF-103から解放される・・・。

肩の荷が下りた感じ。

うれしさいっぱい。

次のモデルに集中できるといううれしさ。

FSモデルビルドはうまくいかなくてめんどくさくてつらくい時の方がほんと多いんですよ。


ああ、まだ私のモデルから不足しているアイテムがありました。
サウンドファイルです。
そればっかは許してください! 

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FSX Republic XF-103 Thunderwarrior v2 has added a 2D auxiliary panel.
The 2D panel tips below are not included in the XF-103 v2 file.
Please see this if you like.

 

FSX Republic XF-103 Thunderwarrior v2では、2Dの補助パネルを追加しました。
下記の2Dパネルの説明写真は、XF-103_v2ファイルに含まれていません。
もしよろしければこれを見てください。

 

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